Allt har sin förklaring

Gick till bankomaten på lunchen idag. Tog ut 300 spänn och traskade iväg till Sushirestaurangen där sällskap väntade. När jag skulle betala min lunch så tittade jag lite hastigt på uttagskvittot jag fått vid bankomaten. Döm om min förvåning när saldot är på 56000!!

Jag menar: Såhär i mitten på månaden brukar det ju mest vara snusören kvar på kontot. Jag började fantisera om felplacerade pengar som jag fått av en slump och ingen skulle sakna, om någon slags vinst i något lotteri som jag glömt att jag medverkat i, om retroaktiv lön efter en löneförhöjning jag missat. Sådär höll det på ett tag i min begränsade lilla hjärna. Det snurrade lagomt euforiskt.

Väl hemma igen, efter avslutad lunchdate, så satte jag mig i surfingposition och gick igenom kvällstidningar, mailkorgar, Facebook osv. Tillslut var jag framme vid dagens "bloggkoll". Den första bloggen jag läser redovisar följande mening: Första gången jag får skatten tillbaka i juni och inte augusti.....

Där kom svaret. Igen gåva, inget arv, inget fel, ingen vinst. Det var helt enkelt mina egna pengar som staten lämnat tillbaka. Skatteåterbärineg! Tack & bock!

Jag säger som bloggerskan i fråga: Första gången jag får skatten tillbaka i juni och inte augusti...

Kommentarer
Postat av: Karin Berglund

Jag blev också helt paff när det fanns pengar på kontot. Semestern räddad! Kram.

2010-06-11 @ 17:37:20
Postat av: KK

Härligt! Då kan du ha en fuckin awsome weekend.

2010-06-11 @ 21:24:18
Postat av: Ellie

Ja och för det trivsamma lilla tipset tar jag inte mer än 54 000 så då har du ju dessutom 2000 kronor kvar att bränna på nått trevligt... ;)

2010-06-14 @ 23:16:59
URL: http://elliesworld.blogg.se/?tmp=02235004

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0