Håll om mig.

Håll om mig. Hårt.
Jag sov dåligt i natt.

Onda andar och drömmar drog och slet i mig, tvingade på mig minnen från förr.
Varför precis nu? Jag tänker ju inte "baktid" längre. Trodde jag.

Jag gav jag upp nattsömnen, klev upp, kokade en kopp te, satte på mig den gamla fleece-morronrocken, tog en snus och satte mig på balkongen, trots en grå och molnig morgon. Behövde luft. Det var nästan gryning och regnet hängde i luften. Jag såg ett tidningsbud, en mås och hörde stadens konstanta sus. Jag drack upp kaffet, stal några andetag ur den kalla luften, reste mig och gick, satte lurarna på skallen och startade min iPod på random. Jag lutade mig tillbaka för att försöka sluta ögonen en stund. Väckarklockan skulle ringa 04.10, först en halvtimme senare. Som så många gånger förr spelade slumpen upp musik som passade stunden perfekt. Anna Ternheim la en lugnande arm runt mina axlar, höll om mig och lät mig vila från mina tankar.

Det är tisdag idag.

Kommentarer
Postat av: T

KRAM

2010-06-08 @ 17:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0