Tant Rååsa

På min lunch idag så såg jag en rosa varelse komma gående lite längre ner på gatan. Verkligen rårosa. När hon kom närmre såg jag att det var en äldre dam som såg ut att ha dressat sig för en pridefestival, typ. Allt var rosa. Babsan i alla ära, men här ligger du i lä.

Hon hade stor kavaj som var rutig i fyra nyanser av rosa. Ljusrosa blus, rosa byxor men vita (vojvoj) strumpor på fötterna som var nerstoppade i ett par rosa tygskor med spänne. Hennes hår var på väg att tappa pigmentet, men speglades på något märkligt vis i den rosa draperingen och framstod, även det, som en rosa nyans. Hennes solanfrätta hud gick i samma ton som hennes rosa scarf, och jag tror mig våga säga att även läppstiftet vara rosa. Jag konstaterade att hon nog diggar dessa rödurblekta griskulörer. Jag får svettningar bara jag tänker på att hon kanske inrett sitt hem i sin favoritfärg också. Så otroligt otäckt det skulle vara.

Jag tycker över lag att människor som klär sig i en enda färg, från topp till tå, har något obehagligt över sig. Nordkoreas Kim Jong Il och Cubas Fidel Castros klädsmak vittnar ju om att enfärgat går hand i hand med vansinne. Och vi ska heller inte glömma "den gula farbrorn" i Nicke Nyfiken. Han verkar också vara en hyfsat störd jävel.

Hur som helst. Jag fattar inte vad Elsa Beskow höll på med när hon fantiserade(?) fram sina historier om tant Grön, tant Brun, tant Gredelin och farbror Blå. Hon har ju för fan glömt deras kusin från Sundsvall – Tant Rosa.

Kommentarer
Postat av: Niklas "mr Black" Bäcklund

Jag tror det var samma tant som jag såg idag på Hemköp. Hon drog verkligen blickarna till sig. Snacka om besatthet.

2010-06-29 @ 15:01:31
Postat av: Tess

Extremiteter som detta fenomen dyker upp alt som oftast. Skönt ändå att folk gör sin grej liksom.

2010-06-30 @ 10:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0