Termosmugg

Det inledande ordet är: Praktiskt!

Det nämligen så den, fortfarande, beskrivs. Termosmuggen.
Detta redskap som är ett av alla monster människan har skapat. Det är bara det att "praktiskt" i detta fall är en synonym för skitfult, efterblivet, smaklöst, vederstyggligt samt socialt och stilmässigt komplett värdelöst. Sådeså!

Men jag erkänner. Under en kort period hade jag en sådan mugg, men skammen blev för svår. Jag avyttrade densamma. Såklart!

Efter det så har jag har bitit ihop och hoppats att fenoment termosmugg skulle passera, helt enkelt försvinna. Dvs att det onda skulle dö bort eller åtminstone stanna på industiföretagens it-avdelningar, men det verkar aldrig bli dags. Fortfarande säljs termosmuggar som om det inte finns någon morgondag. Skärpning!

Visst, det är säkert jättepraktiskt att kunna hälla upp en halvliter kaffe när man kommer till jobbet, och att det håller sig varmt resten av dagen. Men hur sorgligt ser det inte ut när man ser en idiot malligt glida runt med en modifierad termos till kaffekopp? Så överdrivet jobbigt är det väl inte att ta en kopp till ifall det svalnar.

Termosmuggen är kanske den mest osexiga produkt jag kan komma på. Det finns inget som kommunicerar så mycket "I dont give a fuck" som termosmuggen.

Som avslutning, i anslutning till produkten i fråga, så tar jag mig friheten att ringa in termosmuggens målgrupp. Here we go:
Personer som använder sig av termosmuggen är samma personer som köper skjortor och gubbchinos på Dressman. Det är de som köper flintastek när det vankas grillkväll på klotgrillsfyndet från Ö&B, och refererar till sin fru/sambo/flickvän som "regeringen" och till sovrummet som "verkstaden".

Det är de som tycker att bluetooth-handsfree är skitfräckt, som kör en lite upphottad Volvo med lm-fälgar och tycker att det är en "sportbil". Det är de personer vars liv revolutionerats av bag-in-box-trenden och som tycker att Gore-Tex är lösningen på livets alla problem. Termosmuggens målgrupp mäter livskvalité efter mängden bonuspoäng på Coop-kortet och har lagt till ord som kanarieöarna och tjabba i sin mobilordlista.

När man möter en person med termosmugg i ena handen kan man ge sig fan på att denne visar uppskattning genom att göra high five.

Kommentarer
Postat av: marie

Mera fördomar,i love it!! Eller, så har du helt rätt!

2010-06-22 @ 17:37:45
Postat av: Danne

En helt fantastisk betraktelse. Jag tror du än en gång träffat rätt. Bingo! ;-)

2010-06-22 @ 19:12:38
Postat av: Sur-Surare-Mats

Nu råkar jag ha en sådan mugg. Dessutom jobbar jag på it-avdelning, men jag åker inte Volvo. High five!

2010-06-22 @ 19:16:48
Postat av: Therése

Dagens adjektiv är: behändig. Förmodligen ganska frekvent förekommande i ovan nämnda målgrupps vokabulär, är jag rädd.



En kort följdfråga dock; är inte denna tingest ursäktad i ETT sammanhang? Jag tänker; under transport. Medan man flyttar sig från punkt A till punkt B. Måhända i bil eller buss. Eller för all del; till fots. Men då snackar jag om kilometer. Att fjanta runt med termosmuggen mellan fikarummet och sitt eget skrivbord är bara obegripligt.

2010-06-22 @ 19:59:23
Postat av: MAGSTAR

Therese: Du har förmodligen en poäng i din tes om "under transport", men jag badar hellre i min egen tro och fördomar... ;)

2010-06-23 @ 18:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0