Intressant! Bra, då sover jag...

Säg mig. Borde det inte vara så att sådant som jag gillar, som intresserar mig, ökar ex vakenheten? Det gäller inte mig.

Jag somnar istället.
Nu menar jag inte att jag somnar om jag t. ex har sex, eller äter mat, som jag gillar.

Detta gäller företrädesvis tv och radio.
Exempel: Jag kommer hem och lägger mig på sängen. Jag sätter på radion. Det är "Christer" i P3. Jag blir glad. Det är ett bra program som är som jag vill att radio generellt ska vara. Det är underhållande, man lär sig något, det är lyssnarmedverkan, bra programledare, musik osv. Jag blir glad. Jag läggger mig och lyssnar och somnar nästan omedelbums. Nyss sommarpratade Eva Dahlgren i P1. Hon var bra. Jag ville lyssna. Jag gjorde det. En stund. Sedan somnade jag.

Sport är en svag sida hos mig, men motorsport (läs: Formel 1) gillar jag. Varje gång det är F1 på tv så ser jag till att inte missa det. Jag ser också till att somna halvvägs in i ex. lördagens kvalkörningar.

Motsatsen finns också, dvs då jag hör något dåligt och blir så irriterad så att jag inte kan sova, fast jag vill. Detta händer ibland på nätterna, då jag sover med radion på och SR´s programledare är Susanne Tellinger. Hon är så värdelös så att jag helt enkelt inte kan sova.

Det finns fler liknande exempel som får mig att somna. Undantaget är bra böcker. Många gånger, då jag haft svårt att somna på natten, så har jag från vänner, kollegor m.fl fått höra "Läs en bok, då somnar man alltid". Nope! Inte jag! En bra bok håller mig bara ännu mera vaken. En dålig bok läser jag inte alls.



Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Intet nytt! Somliga av oss VET att du inte är som oss andra. Det är helt ok. ;-)

2010-06-28 @ 09:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0