Arga asiater förbryllar

Jag roar mig med att läsa en del andra bloggar. Bl.a ser jag den här bilden. Den gör mig konfunderad. Jag kan helt enkelt inte förstå den.


Vi ser ett gäng unga arga asiater beväpnade med diverse tillhyggen. De är tuffingar. Så mycket fattar jag. Det är högst uppenbart att de försöker signalera farlighet. Hela deras minspel signalerar likom "kom on maddafacka", och personligen skulle jag inte tycka att det kändes prima att möta dem i en mörk gränd, som det brukar heta. 100 procents risk att bli upptryckt mot en vägg

Men det är något mer med bilden. Något lurigt. Något som gör den riktigt otäck.  
Varför i hela världen har de bar överkropp? Det kan ju inte vara för att visa mucklerna direkt. Det ser knasigt ut att de röker. De ska precis till att bonka skiten ur någon men först: Vi tar en cigg. Jag tror att ett visst gäng unga nakna asiater med tillhyggen i händerna har sett en och annan Hongkong-film för mycket.

Men det som förbryllar mig allra mest är killen längst fram. Han ser galen ut, och till skillnad från sina kamrater som är utrustade med glasflaskor, påkar och andra gängse föremål vanligt förekommande vid gatuslagsmål, står han och poserar med ett träningsredskap som var vanligt i svenska medelklasshem på 70-80-talet. Hur tänkte han. Har han tänkt träna ihjäl någon?

Spontant får jag lust att fimpa hans cigg, tvångsraka av hans löjliga mopedmustasch och ge honom en örfil eller två. Säga till honom att skärpa sig. Gå hem och läsa läxorna. 
Det är visserligen jätteduktigt att han klarar av att tänja ut den så långt och jag får faktiskt lite gåshud när jag tänker på hur mycket det skulle svida ifall den där elakingen till fjäder skulle fastna i mitt brösthår eller dylikt. Men ändå.

Märklig bild. Fortfarande konfunderad.

Kommentarer
Postat av: Timo

Grymma kinoxer!

2010-03-31 @ 21:55:07
Postat av: Henke

Låt oss veta om de fortsatta anlyserandet av bilden leder dig vidare. Jag instämmer i förbryllandet.

Ha en bra påskhelg!

2010-03-31 @ 23:10:18
Postat av: Green girl

GLAD PÅSK, MAGSTAR! puss

2010-04-01 @ 13:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0