Förnöjsam

Jag har sökt så länge men nu har jag funnit. Mitt favoritord. Det är så enkelt, så fint och har alltid funnits där, men jag har inte fattat. Förrän nu.

"Förnöjsam" är ordet. Jag tycker det är fint. Jag vill inte slösa med det men kan inte låta bli. Jag känner mig helt enkelt "förnöjsam". Idag efter en kommentar på Facebook så slog det mig att ordet är som en söt karamell i min mun.

Det är skönt att säga, skönt att höra och skönt att känna. Förnöjsamt!

Min beslutsångest har varit stor i frågan den senaste kvarten. Så är det iofs relativt ofta. Jag menar jag är ju för fan killen som får ett nervöst sammanbrott varje gång jag ska välja lunch, som står och väljer ost i mejeriavdelningen till jag blir förkyld, blir tvungen att beställa hämtpizza till videobutiken när jag ska hyra film.

När någon frågar mig vilket som är mitt favoritord så låser jag mig. Jag vill så gärna komma upp med det på rak arm. Men jag har inte vetat. Jag ville nog att det skulle vara lite svårt. Ett sånt där som inte alla förstår. Töntigt och pretentiöst. Sån är inte jag. Iallafall inte pretentiös.

Nu vet jag bättre. Jag har mitt ord. Förnöjsam. Det är så enkelt.

Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Gratulerar till upptäckten. Tack vare dig så jobbar jag ny frenetiskt för att komma på mitt eget finaste ord. Jävla du! ;)

2010-03-11 @ 22:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0