Don´t mess with me!

Jag har tänkt på en grej. Hämnd.
Hämnden har fått oförtjänt dålig status i vårt samhälle. Det anses generellt lite fult att hämnas en oförrätt, men i ärlighetens namn, är det inte dags att ändra på den inställningen? Det är alldeles för mycket meseri här i världen.

Frågan är varför det skickas så få "bajsbrev" nu för tiden. Den hämnden har jag sparat till när/ifall jag blir alldeles extra otrevligt bemött någon gång. Visst är det en sjuk hämnd att skicka en försändelse med avföring. Men fan vad jag hade velat se minen på den som, enligt mig, förtjänar det, vid paketöppningen. Jag fick för några år sedan, helt oväntat, el-räkning på 6000 pix strax innan semestern. Då hade jag ändå bett dem kolla mätaren (vilket de gjorde men sa att det stämde). Jag började lipa som ett barn. Idag hade jag vetat bättre. Jag hade skickat en bajsbomb. Pubertalt? Kanske det, men vilken vinnare man skulle känna sig som efter en sådan hämnd.

När jag var liten skvallrade en granne för mina föräldrar om att jag och några kompisar letat i papperscontainern efter porrtidningar. Vi tog straffet och skammen. Men vi glömde inte. Ett halvår senare kom hämnden. Ett par rejäla spikar under passagerarsidans framhjul. Härligt!. Så går det när man messar med småkillar vars enda brott är ett starkt begär efter att få frossa i begagnad porr.

Vem som helst kan svina och vara ett dåligt ägg, men det krävs en skarp hjärna, och en massa kreativitet, för att komma på en styv hämnd. Det är ju inte precis så att det måste röra sig om dödshämnd varje gång. Även små illdåd är sköna att ge tillbaks för. Tror jag måste hitta på något snart.

Kommentarer
Postat av: Bright

jag har flera gånger denna vår funderat just på bajstricket till min tidigare chef...men jag har inte fullföljt det hela. men gudarna ska veta att jag kan alla detaljerna utantill, precis hur jag skall gå till väga OM jag nu skulle få för mig att dundra iväg ett ljummet brev..:D

2010-05-21 @ 00:18:04
URL: http://metrobloggen.se/bright
Postat av: MAGSTAR

Det glädjer mig att just du, Bright, när tankar som dessa. Jag är m a o inte ensam i hämndträsket. Du kanske borde flytta norrut igen. Jag behöver en hämndgirig sidekick till hösten... ;)

2010-05-21 @ 08:19:39
Postat av: Jesse

Hahaha. Hämnd är inte att leka med. Tänk vad lite porr kan ställa till med. Vad fundersam den där grannen måste ha varit, efter tiden som gått, om vad som hänt. Kul att läsa din blogg.

2010-05-21 @ 18:12:03
Postat av: Lage

Bajsbrev i all ära... men sita direkt i brevlådan är årets "grej". Som skolledare fick jag i fredags medla i dylik konflikt.... Det var en student i år 9 som förargat sig på en granne.... shit...

2010-05-22 @ 23:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0