Söndag - Gudfadern gästar...

Det är inte bara vardagar som har en del gissel.
Det finns massor av små moment, även då det är helg, som gör mig trött. Sådär trött så att jag får lust att agera på något sätt, inte låta ex irritationsmomentet passera obemärkt.

Ett typiskt sådant helggissel (dagen efter en fest) är när när den svartmuskige gatumusikanten, rakt nedanför min balkong, under en och samma förmiddag spelat sin våldsamt talanglösa version av ledmotivet till "Gudfadern" ca trettioåtta gånger. På ett sjukt sorgligt dragspel dessutom.

Det har han iaf gjort idag. Jag fick lust att och slänga ner något tungt på honom (kanske den nya betongkrukan med penseér i som jag fick igår), alternativt gå ner och ge honom "an offer he can´t refuse". Men jag orkar bara inte. Jag biter ihop.

Min hjärna är trött idag. Jag ber om nåd. Jag orkar inte höra Gudfadern en gång till.
Hilfe!

Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Jag röstar för att du ska slänga ner krukan. Tror det kan innebära en del intressanta rubriker i morgontidningarna i morgon. Önskar dig all lycka! ;)

2010-05-09 @ 15:08:13
Postat av: Jonas

Jag trodde du var en älskare av livemusik... ;-)

2010-05-09 @ 18:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0