Nu är jag ute och cyklar igen...

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, för nån vecka sedan, så har jag köpt en ny hoj. Det har mest blivit en del korta utflykter. Nu har jag tagit några längre etapper (som det heter på cykelspråk). Första gången gick bra. 1,2 mil i hyfsat tempo, på relativt okuperad asfalt, med lite vindar. Lagom trött men utan vare sig blodsmak eller dödslängtan som följd. Min självbild fick sig en boost. Jag tror till och med att F som var med, och som cyklar varje dag, var lite impad.

Andra gången gick i mer landsbygdsliknande miljö. Mot Matfors m omnejd. Underlag asfalt. Mera vindar. Mer kuperat.

Det gick ganska bra (den här gången blev antalet mil lite drygt det dubbla). Men senare märkte jag hur det började värka, inte i röven som man kan tro, utan i mitt trasiga knä (väntat) OCH i lårmusklerna (oväntat). Igår var det illa. Idag är det ohyggligt. Ok för lite smärta, men för i helvete, jag går som jag blivit gruppvåldtagen av ett gäng kroppsbyggare. Jag är mör kan man säga.

Jag minns en tid för längesedan när jag höll i gång ganska bra, sprang (jaja, gick fort) och cyklade lite nu och då. Då var man en hård sate som åt smärtande lårmuskler till frukost. Nu är jag en riktigt mes. I retrospektiv kanske det inte var jättesmart att köra järnet på en gång, från noll till hundra på två dagar.

Det skulle ju gå så lätt med en ny cykel. Nu får jag brinna i helvetet istället.

Kommentarer
Postat av: Pippi

Kan man ana ett längre skov av åldersnoja ... nu får du faktiskt tänka om. Det är ju skitlänge kvar än, du är ju inte ens halvgammal =)

2010-05-17 @ 18:30:42
Postat av: MAGSTAR

Jag vet, men erkänn att det är lite underhållande.

Egentligen är jag ungefär likadan som jag alltid varit. ;)

2010-05-17 @ 22:11:54
Postat av: F

Jag tycker du är ganska underhållande, men jag blir lite orolig för ditt välbefinnande. Kram.

2010-05-18 @ 10:07:30
Postat av: Pippi

Japp det är underhållande. Mycket underhållande! Kan det bero på att du sätter ord på mina egna nojor? Ja det kan det.

Och, du är ungefär likadan som alltid, kanske lite mer bara.

Gör du smileys förresten, nu kan vi börja snacka förfall :p

2010-05-18 @ 10:28:44
Postat av: Thomas T.

Sanningen är att oavsett fysisk status så har du mer energi än de flesta. Alltid när vi ses, oavsett om det är fest eller något annat, så är det full fart. Vi trivs i din närvaro. Du tar hand om folk, du bryr dig och är kul och kunnig. Oavsett om du känner dig gammal och fet, eller inte, så är du en av de bästa. Glöm aldrig det, Magnus. Ses snart.

2010-05-18 @ 12:50:02
Postat av: MAGSTAR

Tack, Thomas, men du får lugna ner dig lite. Jag har, som så många andra, en del kvalitéer, men någon übermänniska är jag inte. Men du gjorde mig glad! :)

Pippi: Ja, det är dina nojor som speglar sig.

2010-05-18 @ 15:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0