Sovmorgon

Ordet "sovmorgon" har fått en ny innebörd.
Förr betydde det helt enkelt att jag sov länge, alltså LÄNGE, på exempelvis lördagar.
Detta gäller inte längre.

Jag menar, visst sover jag längre när jag är ledig än när jag jobbar, men då jag, som nu, sitter och bloggar en ledig fredag då klockan är 08.22 så är inte allt som det ska. Med tanke på att jag dessutom redan hunnit med att dammsuga tre rum + köket, fixat frukost och läst morgontidningen, så fattar ni att något är galet.

Vill man hårddra det här och syna noga i sömmarna så har jag ju sovit tre timmar längre än en vanlig vardag (då jag kliver upp 4.15), så på så vis så har jag ju haft en "sovmorgon", men i min lilla förvirrade värld så vaknar man inte före kl 10.22 då man har en riktig sovmorgon.

Det värsta av allt är nog att dagen blir så lång när man kliver upp tidigt. Jag får ju nästan panik när jag inser att jag kanske måste göra något vettigt innan det blir kväll igen, att någon form av hobby borde födas. But no!

Frågor som kanske infinner sig:
- Somnar du tidigare på kvällen också? Svar: Nej. Jag är uppe lääänge...
-
Är det jobb- eller åldersrelaterat? Svar: Ja och Ja (är jag rädd för)

Kontenta: Fr o m NU så övergår jag till att kalla alla morgnar för bara "morgon". Punkt!

Kommentarer
Postat av: Lars André

Den enda orsaken till att det finns något som kallas morgon är att dagen och natten inte skall krocka..

Postat av: Tille

När du får semester kommer din sovrutiner att återgå till gamla vanor.

2010-05-15 @ 10:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0