Vardagsbetraktelse

Kom just hem från jobbet. Gick förbi på Konsum (eller Coop, eller vad det nu heter..)
Jag säger bara det: Tjejen i kassan! Herregud!

Eller tjej och tjej. Det var ett par galna fejk-ögonbryn men en tjej i.
Jag kunde inte låta bli att stirra. Hon var kanske 20 år hade rakat av sig ögonbrynen helt, och målat, jag upprepar MÅLAT, dit ett par nya kolsvarta. Lite kantigare och lite högre upp i pannan. Det var som att titta på en dålig karikatyr. Jag kunde inte se henne i ögonen, min blick fastnade strax ovanför.

Jag började gräva i fickan. Jag ville slita fram mobilkameran. Jag sansade mig.

Varför målar man sig på det viset? Det var inte snyggt någonstans.
Det såg snarare duktigt mentalstört ut.

Men, men... Hon såg ju pigg ut i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Timo

Inte så att jag vill strö salt i såren, men det KAN vara ett litet åldertecken att tycka ungdomen gör konstiga saker. Men visst låter det konstigt. /En som är mycket yngre än du, men håller med. Lite. haha

2010-05-18 @ 17:24:36
Postat av: MAGSTAR

TYST, TIMO! Du usla lilla Stockholmsbög med karelskt blod i ådrorna!! ;)

Jag förnekar inte att jag, som alla andra, blir äldre. Men hon var verkligen inte vacker. Sådeså!

Puss.

2010-05-18 @ 17:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0