Gammal man gör så gott han kan

Vaknade kl 08.35. Startade datorn. Loggade in på Facebook och msn.
En god vän  var redan där. Han tyckte det var kul att vi bägge två var på plats så tidigt på dagen, och därför kunde ta del av varandras vakenhet. Vännen i fråga konstaterade torrt att vårt tidiga uppvaknande troligen är åldersrelaterat. Må så vara.

Jag undrar hur Gud (eller vem/vad det nu var) tänkte egentligen?

Jag menar: Varför vaknar man tidigare när man blir äldre? Ju äldre man blir desto mera orkeslös blir man. DÅ borde man ju sova. Istället klivs det upp i ottan bara för att konstatera att: "Idag orkar jag inget för jag är gammal, men vaken det är jag". När man är ung och kraftfull borde man ju ta till vara tiden och inte sova bort den... Detta är för mig en gåta.

I ren förnekelse sov jag iofs till kl 16 för bara bara två veckor sen.
Jag är m a o inte gammal, bara en bra bit på väg.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Man kan ju skriva till Tomten. Kan man skriva till Gud eller är det bara bön som gäller?

2010-09-12 @ 20:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0