Husmor talar

Jag har varit duktig idag. Jag har:
- Putsat alla fönster (tog nästan hela dagen)
- Tvättat
- Dammsugit
- Storhandlat

Fortsättningen består av: Mer arbete. Men av trevligare sort.
Det blir middag med fina människor som berikar mitt liv.
Förberedelserna pågår. Kan inte bestämma mig om det blir förrätt eller ej.
But so far är följande klart:

Champinjoner, röd & gul lök, paprika och sparris. Tillkommer snart gör
broccoli, morötter, några potatisklyftor, och kanske något mer, som ska
rostas i ugnen med olivolja och chili.

En bit fransyska är redan klar. Här ligger den och mumsar sig.
Lite lagom blodig i mitten. Till detta ska jag också fixa en sås, men är
lite osäker på vad det blir. Kanske blir det med kantareller eller rosé-
peppar.. Hmm.

Till detta dricker vi ett italienskt vin från Toscana, Pater. Bara 79 spänn. Gott!
Desserten är precis som förrätten under bearbetning i hjärnan.

Oj. Måste ringa "Makkan".
Over & out. Nu vet ni vad jag gjort och gör.

Kommentarer
Postat av: Johan

Det där såg oerhört lovande ut. Blev det bra?

2010-09-06 @ 11:43:22
Postat av: MAGSTAR

Ja, det blev makalöst gott. Jag grät då det tog slut.

2010-09-06 @ 13:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0