Jag går inte dit igen.

Jag vet att jag är på gränsen till perfekt, men (tro´t eller ej) ibland gör jag misstag.
Som förra veckan t. ex. Jag gjorde några kamrater sällskap till ett av stadens etablissemang med asiatisk meny. Jag vet ju av erfarenhet att det är som att tigga om att bli magsjuk att gå just till det utskänkningsstället. Man kan tro att kocken gjort en grej av att inte tvätta händerna, eller vad det nu kan vara. Några harakiri-kollegor höll på att hylla deras hajfensoppa som att det var deras egen lilla mamsing som tillagat den, så efter en halvtimmas massivt kampanjande och övertalande hade jag och några till gett med oss. Vi gick dit och åt.

Och mycket riktigt, efter exakt en timme började 87,2% av deltagarna känna sig lite instabila i magen. Då förbannade jag mig själv. Jag hade bara mig själv att skylla. Det tog två (!!) dagar att bli helt fungerande igen. Fy och tvi. Inte en chans i helvetet att jag går dit igen.

Enda glädjeämnet var att en "viss person", som jag skarpt ogillar, också satt och skvalpade i sig soppa ett par bord bort. Jag hoppas och förmodar att han fick uppleva samma centrifugerande i bukpartiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0