Bra tips

Det är dax att åka en sväng igen. Målet är Gotland. Sweet!
Som vanligt så förnimmer jag en besk smak i munnen då jag tänker på bensinpriset och totalkostnaden för en 5-dagrstripp som denna. Jag drar mig till minnes löpsedlarna jag såg för några veckor sedan. Det hade kartlagts, igen, var i landet man tankar billigast – eller fyndar som de kallade det. Jojo!

Jag tror att priset på gammal hederlig bensin låg på typ 14.03 där jag brukar tanka. Det är såklart ett ocker som borde få varenda drivmedelspotentat att brinna i en smutsig oljebrand när de väl hamnar i helvetet, men jag vet ändå inte om jag tycker att det verkligen är värt att köra från centrala Stenstan till någon håla utanför Örebro för att få ner priset knappa 50 öre. Men det är klart... Om man tankar en miljon liter så sparar man ju en slant.

Bra tips. Verkligen. Bra tips...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0