Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag förstår mig inte på mig själv.
Jag bestämmer mig för att jag, efter jobbet, ska gå hem, äta en bit mat och inte gå ut på lokal, inte umgås med vänner/kamrater. Jag ska i stället börja ta itu med allt som måste göras hemma innan jag flyttar. Det ska packas, packas, slängas, packas, slängas... Ja, ni fattar... Men hur blir det? Vad gör jag?

Innan jag gick hem igår så tog jag en sväng förbi Systembolaget för att köpa lite vin. På väg ut så tänker jag tanken: Det vore nice att ta ett glas vin innan hemgång. Sagt och gjort, ett mobilsamtal senare sitter jag hemma hos min syster och hennes gubbe med ett vinglas i näven. Två timmar senare har jag fortfarande inte ätit, jag har druckit flera glas vin, sett "På spåret" och bestämt att gå vidare ut på stan... Tjugo timmar från det att jag blev ut från mitt hem tills jag kom hem igen. Dumt, Mange!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0