Fånga kvällen...

Status: Huvudvärk. Idag har jag haft en sådan där huvudvärk så att det känns som skallen ska spricka. På riktigt. Spricka som en kokad varmkorv. Jag sitter och försöker koppla av med lite planlös slösurfning. Funkar sådär. Det blev fasen inte bättre då jag hamnade på en blogg med underrubriken "Carpe diem". "Fånga dagen - Carpe diem" har blivit som ett smutsigt mantra som skaver i skallen varje gång jag hör det...

Det är något visst med människor som använder "carpe diem" som sitt motto. Jag vet inte varför men jag tycker att det känns bisarrt, smaklöst...

Jag ser framför mig en hårt sminkad och platinablonderad brud med plutläppar, som suger i sig två paket Right om dagen. Minst. Hon brukar hasa omkring på Esplanaden i sina gråmelerade mysbrallor med hängröv medan hon diggar till Katy Perry och Rihanna i sin "musikmobil". Hon hoppade av gymnasiet och började som telefonist på Eniro. Nu är hon arbetslös men det är lugnt, hon hann i alla fall spara ihop pengar till en exakt likadan svanktatuering som sin syrra. Det står "Carpe diem" i svanken.

Shitpomfrtitt! Jag tror att jag ska ta en Treo-comp och slökolla lite på tv istället.
Det gäller att fånga dagen. Eeeh.. Fånga kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0