Igår väcktes frågan: Ska vi skita i julen?

Som ni vet håller jag på att flytta. Min syster Eva gör samma sak.
Ingen av oss har någon avsikt att fixa en gran, hänga upp änglar och glitter.
För oss gäller det att få ner allt som vi äger i kartonger, planera för logistiken inför det fysiska, konkreta, transporterandet av våra respektive ägodelar. Naturligtvis hänger ändå frågan i luften: Hur ska vi fira jul? Vi dryftar det ena förslaget efter det andra, drar dem några varv, lägger ner och börjar om.

Sådär har vi hållit på någon vecka, men ännu inte kommit till någon slutkläm.
Igår så kom då frågan som ännu inte varit aktuell: Ska vi skita i julen?
Det kändes förlösande och skrämmande på samma gång.

Det kanske är så det blir. Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Mattias T

JAA! En massa förpliktelser och dåliga samveten. Fram för en julfri julledighet. Där man umgås med dem man vill och äter det man vill och ger bort för att man vill. !

2011-12-21 @ 18:47:44
Postat av: Jesse

Jag håller med ovanstående kommentator. Jag är tvärless på allt vad julmat heter och hinner inte med julklappsinköpen. Lägg ner hysterin!

2011-12-21 @ 20:35:28
Postat av: MAGSTAR

Det verkar inte bättre än att julen får passera utan min medverkan.

2011-12-23 @ 12:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0