Stjärnorna!

Alltså, det här med stjärntecken. Låt mig säga så här. Jag har aldrig riktigt trott på det där. Mest för att jag själv är Stenbock. Och vem fan vill vara det? Vem vill bli förknippad med ett stjärntecken fyllt av anala städfanatiker, bossiga bossar, strebers och hysteriska karriärklättrare som beräknande planerar allt i sitt liv? Inte jag i alla fall. Tycker inte själv att det jag läst om Stenbockar har passat in särskilt väl på mig. Åtminstone ur mitt eget perspektiv. Å andra sidan, med det där om "anala städfanatiker" i skallen, så är mitt hem som regel städat och relativt ordnat, men jag har inte placerat kryddburkarna i bokstavsordning i skåpet. Nänämensan!

Men trots min inställning. Jag har fått hångla på grund av mitt stjärntecken. Jag har fått gå hem på grund av detsamma. Det finns en del märkliga personer där ute kan jag meddela. Och många av de dricker örtte och har katt. Och det är inget att bli sur över. Det är empiriskt bevisat. Jag har sett dem. Jag har varit tillsammans med dem. Eller velat bli. Iaf en kort stund.

Och jag har läst på. Jag passar tydligen bäst ihop med vattumän och kräftor, men inte med Lejon. Trots det har de två senaste jag "umgåtts" med varit just Lejon. Analysera det, doktor Freud. Och sen var det förstås han som var född samma dag som min mamma. Det behövs nog inte analyseras alls.

Tror mer på terapi. Jag har kommit fram till att jag inte vet vad jag ska tycka. Kanske är det så att stjärnorna styr våra liv. Kanske har jag en dålig vecka för att Merkurius fjärde måne påverkar mig på ett ofördelaktigt sätt. Kanske är det så. Om inte annat kan man ju använda stjärnorna på nåt kreativt sätt. Om man vill säga nåt om någon till exempel.

- Du har accendenten i kräftan, medan dina barn är mer påverkade av Merkurius.

Vad man egentligen menar är att vederbörande har en pinne i röven och att deras barn är ganska fula och luktar illa. Och att de förmodligen är jungfrur födda i slutet av augusti.

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0