Senil

Efter en eftermiddag med dammsugare, mopp, dammtrasa, tvättmaskin osv, så var det dax för kvällspromenaden. Som den sluga farbror jag är så tänkte jag "slå två flugor i en smäll". I detta fall betyder det att jag på vägen hem tar svängen förbi parkeringsgaraget och hämtar bilen, och parkerar den utanför huset för att spara några minuter imorgonbitti.

Sagt och gjort. Efter en stunds promenerande kom jag till parkeringsgaraget där bilen står. Eller... Det gjorde den inte. Jag letade lite varstans i garaget, men insåg att bilen var spårlöst försvunnen. Eftersom mobilen blivit kvar hemma så fick polisanmälan vänta en stund. Gick hemåt. Korsade parkeringen utanför huset. Där står en väldigt bekant silverfärgad bil... Den är smyckad med en gul parkeringsbot på 500 spänn... Tydligen glömde jag att köra bilen till garaget igår. Fan!

Grattis, Magstar! Ditt åldrande röner nya framgångar varje dag.
Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0