Gubben orerar

Mina damer och herrar. Låt mig presentera: (Ännu) Ett Åldertecken!!

 

Ja, jag säger då det.. Ungdomar. Jag ogillar dem. Jag föraktar dem. De skriker och har fester. T o m på fredagar "håller de på". Fredagkvällar är min "medvetslösa" och meditativa kväll då jag återhämtar mig efter veckans arbete. Men bryr sig mina grannar, de två grabbarna ovanpå, om det? Nänämensan!

 

Jag börjar kvällen lätt överseende, men så småningom så börjar hjärnan anta kokt karaktär. Vid midnatt, efter 3-4 timmar, tillsammans med ynglen, deras allsång, skrålande och taskiga musiksmak, så vill jag dö. Eller slåss.

 

Gubben Leijon hytter med näven, pekar med ett finger och svär! Knackar dörr och ser elak ut för 3:e gången på ganska kort tid.

 

Jag ska flytta. Ut i skogen, eller till ett seniorboende. Snart.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hej gubben. Du visar allt lite gnälltendenser. ;)

Puss o Kram.

2011-05-02 @ 13:46:05
Postat av: Therése

Orera är verkligen ett otrevligt ord. Och fy för att bo i flerfamiljshus.

2011-05-03 @ 16:55:19
Postat av: David

Du är välkommen till Söråker =)

Här är det lugnt å fridfullt.

2011-05-05 @ 22:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0