Nu börjar det...

Som vanligt när det är jobbiga saker som ska göras så skjuts de på framtiden.
Det är bara en dryg månad innan jag flyttar till Hufvudstaden och jag hade inte packat en enda pinal innan ikväll. Jag har iofs inte packat så mycket, men jävlar vad jag slängt. Framförallt kläder. Fyra stora sopsäckar har fyllts. Två går till tippen, två går till "bättre behövande". Jag har nämligen gett upp, eller åtminstone accepterat läget. Det senaste årets "sjuka", och tillhörande medicinering, som gjort mig ännu fetare än tidigare, gör att det mesta i garderoben hängt orört eftersom att åtsittande klädsel inte är det jag gillar bäst. Skulle jag, mot förmodan, bli "normal" igen så får jag väl köpa en ny garderob.

Nu återstår resten, dvs det mesta. Min avsikt är att "gå bärsärk", dvs utan nostalgi och sentimentalitet slänga, sälja och ge bort många av mina saker till de som behöver dem bättre. Jag är trött på alla glas och muggar, dukar, gardiner, handdukar, stolar, bord osv. Den gamla trotjänaren "soffan" ska bort. Takkronan, fåtöljer, en säng, ett skrivbord, en bokhylla och massa annat går samma väg. I mitt nya boende behöver jag en säng. När jag så småningom skaffar mig ett nytt, "riktigt", boende så ska nya energier fylla mina rum.

Imorgon fortsätter jag, med livet och dess innehåll. G´natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0