En skitsak, kan tyckas

Efter gårdagens oplanerade fylla så blev jag under delar av morgonen/dagen/kvällen ganska tv- och soffbunden. Jag zappade runt i förhoppning om att hitta något sevärt. Jag råkade, efter en stund, landa i ett program som handlade om vårt tarmsystem. Mycket kan man ju säga om våra tarmar och dess innehåll, men det är en magisk och mycket komplex labyrint som sträcker sig från munnen och ner till anus. En kvinna med allvarlig uppsyn förklarade att våra tarmar inte alls är läbbiga. Tvärtom. Rengjorda är de snarare vackra och snudd på erotiska, som ett par fylliga läppar, jämförde hon. Jo, man tackar! Sedan tog en kamera med mig på en sällan skådad färd genom kroppens inälvssystem och... Ja, vad ska jag säga. Man får nog ha både livlig fantasi och en aning udda erotikpreferenser för att göra den kopplingen.

Men jag håller med om att det allt är en rackarns grym manick vi bär på. Att det som kommit in i systemet hittar ut igen är smått fantastiskt. På nåt sätt funkar det. Nästan varje gång. Nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0