Mitt förfall

Jag vill bara, i all enkelhet, berätta att jag känner mig lite trög.
Tidigare, för inte allt för längesen, kände jag mig nästan alltid smart.
Jag gillade att känna mig smart.
Jag passade som smart.
Nu för tiden känner jag mig mest trög.
Jag gillar inte att känna mig trög.
Jag passar inte som trög.
Eller gör jag det?

Jag kan nästan ingenting numer.
Jo, jag kan lite saker om radio, musik och om hur man blir full.
Men inget annat.
Jag vill kunna saker om allt som händer i världen.
Plus allt som hände i världen förut.
Men det kan jag inte, eller, ibland så kan jag. Men hjärnan är slapp numer.
Tänk. Hjärnan som alltid varit så pigg, briljant och full med fakta. Men inte längre.
Nänämensan. Hujedamej.
Nu för tiden googlar jag efter alla fakta.
Det är pinsamt. Genant. Jag skäms.

Man kan inte ha mig i offentliga sammanhang dessa dagar.
Lite dumt med tanke på att delar av mitt arbete sker i offentlighet.
Varje dag lovar jag mig själv att jag ska börja läsa svåra böcker och ännu fler tidningar, och jag ska memorera allt som står i dom, och varje dag faller det på att jag ser en liten blänkare om nåt oviktigt småtjafs, och jag bara "TJOHOO!!" och attackglömmer allt det där viktiga som skulle läras in. Fan också!

Ja, jösses... Det kallas tragik.
Jag brukade vara Lisa Simpson.
Nu har jag blivit Homer.

Kommentarer
Postat av: Pippi L

Det kallas gammal höhö

2011-09-06 @ 18:10:51
Postat av: "Carro"

Äntligen har jag hittat din blogg! :)

Jag hoppas du är mer humoristisk än allvarlig, för du är inte alls trög. Tvärtom. Tänker på vår senaste briefing. Du var den som drog tyngsta lasset och hela tiden drev processen framåt. ser fram emot nästa möte. Ha det fint!

2011-09-07 @ 16:39:53
Postat av: MAGSTAR

Hrrrmm... "Gammal"?? Ja, kanske... Helst inte..

Söta Carro: Jag sa ju att du inte fick leta upp min blogg. FY PÅ SIG! :) Men kul iaf att du kommenterade. Ha det fint du också. Ses snart!

2011-09-07 @ 17:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0