Äntligen!

Varje dag läser jag 5-6 morgon-/dagstidningar. Det ingår i jobbet. Jag läser inte noga, men kollar vad som händer runt om i landet och världen. Jag gör det mestadels via nätet.

För några veckor sedan, en helgmorgon, så drabbades jag av saknad. Saknad efter en morgontidning. Ni vet en sån där av papper som man kan bläddra i. Min dator, som sällskapat mig på 20 cm´s avstånd varje frukost en längre tid kändes inte längre lika kul. Jag ville bläddra.

Sagt och gjort. Jag fixade en prenumeration på DN. Inatt, när jag sov som bäst, så vaknade jag till av ljud från hallen. Jag insåg vad som hänt. Känslan var ungefär som på julafton då man väntar på tomten. Min första morgontidning på ett bra tag hade kommit!

Idag är det fredag. Ska snart åka till jobbet, men jag tog mig tid att göra en kopp kaffe, sätta mig tillrätta, och bläddra. Längtar redan till helgens morgnar. Äntligen!

/farbror Magstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0