"En gör så gött en kan"

Vintern gör inte mycket väsen av sig, trots att tidningarna skrek ut sina rubriker om rysskyla för bara nån vecka sedan. Det märks, tycker jag, att vi går mot varmare tider. Men det är väl inte otroligt att det är erfarenheten som talar.

Och jag jobbar på. Att byta redaktion och stad var skönt, men också lite märkligt. Omställningen till ett annat tempo och andra rutiner är bra, men ibland blir jag irriterad på hur oproffsigt en del sköts. Har man jobbat på en lokalstation och sedan landar i ett s.k riksprogram är det lätt att se vad som inte funkar.

Jag behövde ett miljöombyte. Tidiga morgonprogram, och sedan mitt chefsjobb, höll på att äta upp mig levande, men nu känns allt så mycket bättre igen. Nu är det roligare att jobba. Nattjobb, som jag mestadels håller på med, ger en del lediga dagar. Det ger mig tid att fundera på annat. Det finns en hel del. Både på det privata planet och på mitt "frimicklande" vid sidan av radiojobbet.

Än har jag bara skrapat på ytan. Vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0