Märkligt

Konstigt hur det kan vara ibland. Hur saker och ting sammanfaller.

Fick, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, ett sms från en gammal bekanting. Vi kan kalla honom D. Han frågade efter namnet på en Nils Landgren-platta vi ibland lyssnade på då vi kände varann. Han lät mig också förstå att han var inne i en "EST-period", dvs han lyssnar på Esbjörn Svensson Trio.

Dagen innan detta sms lyssnade jag på Nils Landgren (vilket inte händer varje dag) och EST har den senaste tiden legat som en ljudmatta inne i vardagsrummet då jag sitter i köket och skriver. Är inte det lite konstigt, att det liksom sammanfaller? Jag menar inte att det betyder någonting, men visst är det lite märkligt?

Ännu lite märkligare var att samma dag som jag fick det där messet så fick jag frågan av en vän: Hör du av D någongång? Jag svarade "Nej Sällan eller aldrig". Den frågan hör jag annars nästan aldrig numer. kommer ett sms. Återigen: Märkligt. Det känns ungefär sådär som när jag tänker på min mycket gode vän, Peter, då brukar han ringa. Slår sällan eller aldrig fel.

Nu ringer det! Måste vara Peter...  ;)



Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag förstår precis vad du menar. Jag och min syster har samma kontakt. Håller med dig, det är spännande och märkligt. Bra blogg.

2012-02-19 @ 13:27:09
Postat av: LH

Tror alla kan känna igen det där, men ändå så är det lite konstigt. Jag tänkte på min kusin en dag och en halvtimme senare träffades vi på en gata i Sthlm. Ingen av oss bodde i Sthlm då.

2012-02-19 @ 23:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0