Logistik

Det är mycket nu för en nattarbetande farbror.
Det ska jobbas och sovas. Det ska tvättas och städas. Bil ska hämtas. Grejer ska införskaffas. Telefonmöten ska genomföras. Så mycket att göra, men så lite tid. Puh.

Mitt i allt detta (som jag delvis kanske borde gjort tidigare under veckan) så kommer jag på att en flicka i min närhet tar studenten på tisdag. Jag skickar sms med frågan "vad vill du ha?". Svaret kommer: "Smycken". Jo, jag tackar. Det där som Marilyn sjöng (Diamonds are a girls best friend) verkar inte vara helt taget ur luften. Min "to-do-list" växer sig allt längre. Bankkontot krymper allt mer.

Låter detta som klagosång? Om du svarar "ja" på den frågan så vill jag vara tydlig med att säga: Jag klagar inte. Jag konstaterar, och jag gör det med gott humör. Imorgon är det nämligen dax. Äntligen! En dryg veckas semester, den enda före augusti, ska avnjutas på Gotland. Glad i själ och hjärta.

Jag vet att jag tjatar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0