Ett glas. Jo, jävlar...

Jag är en sopa. Helt kass. Jag vet ju hur det blir. Det där med att ta "ett glas" har aldrig funkat i anslutning till en helg. En tisdag - Ok. Fredag eller lördag - Nonono. Hur gör man?

Vi började rätt tidigt i och med att min vän Timo "firade" att han gjort sin sista dag på sitt gamla jobb i fredags. Redan på det första stället borde man ju anat vart det barkade. Det tog inte många minuter innan vi slutade beställa "glas". Nä, vi började beställa flaskor med vin och kannor med öl istället. Grejjt. Lyckat.

Vi drog förstås vidare och det sedvanliga tokpartajandet, som alltid uppenbarar sig i det här gänget, tog fart. Man fattar att något börjar spåra ur då någon säger "Jag måste faan ta det lugnt, så nu kör jag bara Jägershots". Smart tänkt. Fullare och fullare blev vi. Hujedamej.

Och igen hamnade vi i närheten av Mariatorget på ett ställe vars namn jag utelämnar. Jag minns minst en Aphjärna (Jonas ska dö), en Tequila (Peter ska dö) och två Sambuca/baileys (jag ska dö).

Ont. I. Hövve. Nu.


Kommentarer
Postat av: Therése

Fy fan för tequila. Det är nåt lurt med det. I hyfsat nyktert tillstånd skulle det aldrig falla mig in att inta denna dryck...men det händer ju nåt längs vägen, så att säga. Plötsligt framstår att knacka tequila som en lysande festlig idé.

2012-03-19 @ 09:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0