Klockan är kvart i fem

När man jobbar nätter, som jag gör just nu, så tappar man tidsbegreppen.
Jag kom hem klockan 7 imorse, gick till sängs, sov gott, vaknade.
Satte mig sedan vid köksbordet, käkade frukost, drack kaffe, bläddrade i DN.
Efter det plockade jag bort frukostattiraljerna och startade datorn.
Det är mysigt att sitta i morgonrock en lördagmorgon och kolla vad som hänt och händer.

Det är då det händer.
Jag slänger ett öga på klockan... HJÄÄÄLP, DEN ÄR KVART I FEM!!!
Det är ingen jäkla lördagmorgon här inte! Nänämensan!

Dagen är nästan slut då jag precis ätit frukost, och fortfarande är inbäddad i svart fleece.

Jag vet att det funkar såhär. Borde vara van, men blir lika överraskad varje gång.
Bara timmar kvar till ännu ett arbetspass. Men jag klagar inte. Bara konstaterar.
Är glad över att jag har ett jobb jag älskar att åka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0