R. Carlsson

Det började en ny tjej på mitt jobb häromdagen. Vi fick ett gruppmail om att det skulle hända. Imorgon börjar R. Carlsson som sidekick. Hon ska jobba med Magstar stod det i mailet. Jag tyckte förstås det var konstigt eftersom jag jobbar med Jenny, men men...

På morgonen kommer jag till jobbet. Min arbetsplats har blivit flyttad. Faktum är att allt ser annorlunda ut på redaktionen. Vi sitter helt plötsligt i öppet kontorslandskap. I högtalarna spelas Jan Johanssons "Jazz på svenska". Mysigt och trevligt på alla de vis.

Jag tar plats vid min dator och börjar skriva. Plötsligt hör jag någon säga:

"Hej Magnus. Kul att äntligen träffas".

Jag vänder mig om. Och med ens går det upp för mig att jag vet vem R. Carlsson är.

"Ehh, Hej Robyn",
säger jag. "Det här ska bli kul" säger hon.

Jag ska alltså jobba i team med Robyn.
Min första tanke är: Fuck, vad märkligt, det här ska jag blogga om.
Sen vaknade jag. Drömmar är roliga. Och märkliga.

Kommentarer
Postat av: KL

Du är ju ändå lite knasig. Men kul.

2012-03-22 @ 15:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0