Miss B, som i bitter...

Det händer att jag funderar på hur jag upplevs av er som läser min blogg. Ni som har träffat mej "på riktigt" vet ju ungefär hur jag är. Kanske kompletteras bilden av att läsa det jag skriver. Kanske inte. Jag har ingen avsikt att varken försköna eller förfula mej själv på nåt vis. Jag "bara" skriver och tycker det är kul, och hoppas att ni som läser också ska tycka det är småskoj (eller nåt) emellanåt. Idag kom det ett, som jag tycker, galet mejl som får mej att fundera än mer på vad jag egentligen förmedlar. Vi kan kalla avsändaren Miss B, hon skriver som följer:

Jag ääääääääääääälskar din blogg!!!
Den är så där härligt bitter. Den får helt enkelt mig att framstå som en okomplicerat, glad och förnöjsam person!
Tack, tack, tack för det!!! Från en som helt missförsått en flirt från en inte allt för ung man. Varför är män så komplicerade? Varför är jag så komplicerad? Varför kallas en liten cykel med tjocka däck "hurtbulle" och varför är puckade människor värda att strida emot? Man ska ju välja sina strider...Varför väljer man alltid strider som är helt puckade? I förrgår blev jag påmind om att jag en gång hungerstrejkade för att klasskompis och hans familj skulle få uppehållstillstånd. OCH vad strider jag för idag? Att hon har sagt att han är puckad som är tillsammans med han som är bästis med hon som har legat med han som har...... Vilket jävla skämt!!!!

Frågor till Er:
- Om jag förmedlar härlig bitterhet, vad förmedlar Miss B?
- Är det bitterhet jag förmedlar?
- Får min blogg dej också att känna dej okomplicerad och glad?
- Om inte: Vad tycker Du att jag förmedlar?

Kommentarer
Postat av: Paul C

Om det är bitterhet du förmedlar så är det bitterhet med en touche. Miss B är mer åt det spritt galna hållet. Jag tycker din blogg är rolig, sorglig, eftertänksam. Den far åt alla håll. Jag tycket det är kul.

2008-09-16 @ 00:01:18
Postat av: Asta Kask

SKÖNINGAR!

2008-09-16 @ 07:12:34
Postat av: Göran

Om härlig bitterhet är något positivt så kan finns det med ibland, men oftast är det en skön självdistans, humor (svart ibland) som du visar. Kan hålla med Miss B om att du gör mej glad och okomplicerad. Hehe.

Jag tycker oftast du förmedlar klarsynthet och distans till det mesta du skriver om. Miss B´s mess känns roligt förvirrat. Fortsätt blogga!

2008-09-16 @ 14:54:52
Postat av: bright

nä absolut inte..jag tycker inte alls du är bitter, du kan vara sarkastisk och skön och vilken norrlänning är inte det?!..haha..men bitter..svar nej. Jag kan klaga hejdlöst över saker..men det gör ju inte mig bitter för det.. ett sätt att ventilera och gå vidare.. Blogga på!

2008-09-16 @ 14:59:51
URL: http://metrobloggen.se/bright
Postat av: Magstar svarar

Tack, snälla människor. Jag kan vara både si och så, men faan inte bitter, inte bitter "på riktigt" iaf. Ni är min dag idag. Puss.

2008-09-16 @ 15:23:54
Postat av: Anonym

Jag tycker bara du är rolig. /Micke

2008-09-17 @ 08:52:06
Postat av: Stefan E

Bitterhet = djuvlig drog....



Nje bitter är du inte...du har en skön stil "pysen"...

Du släpper in oss på nästan allt...En blandning i regnbågens alla färger...Ups & downs...stort o smått..& we like!!



Miss B : hmmmm förvirring i livet!??



/Stefan

2008-09-17 @ 10:53:57
Postat av: Carl-Fredrik Jensen

Du är en livsåskådare enligt min mening. Vågskålen behöver sina motsatser. Det du förmedlar väcker självinsikt hos läsaren. Om den insikten uppfattas som bitter... så är det inte du som är den bittre.

2008-09-18 @ 09:10:28
URL: http://jensenstudio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0