Låghalt

Sitter hemma med en lindat knä, äter tabletter, och när jag inte sitter hoppar jag omkring på kryckor. Jag har inte varit utanför lägenheten på fyra dagar. Min familj och vänner springer små ärenden som jag inte klarar. Tack! Det är löjligt jobbigt att vara sjuk, men ändå vara pigg. Tacka vet jag en rejäl feberfrossa så man kan ligga och sova. Just nu är jag bara rastlös och uttråkad. Konstaterar kort och torrt att det snart är jul och sedan nyår.
Ja, herrejävlar vad tiden går...

Nyår..Hmm... Det är dags för nån sorts avslut, tänker jag.
Men jag orkar inte.
Rastlösheten kväver min kreativitet.

Det har varit ett bra år.
Trots allt.

På något konstigt sätt så har jag funnit mej själv igen.

Nånstans i spillrorna av ett liv har jag funnit delar av det jag söker.

Jag är "någon" igen.
Men jag har inte träffat "honom".
På sätt och vis känns det redan avklarat, men tanken finns där.


Men tills det eventuellt sker så är jag glad att jag hittade tillbaka till pojken som alltid log.
Han som oftast var glad.
Han är tillbaka nu. Han är jag.
Det är ok att djupdyka.
Att inte orka.
Att gråta.
Att behöva hjälp.
Att sakna.
Att tänka tills hjärnan blöder.

Jag står här som jag är.
Han som fortfarande funderar alldeles för mycket.
Det är sån jag är. Kommer alltid att vara.

Jag har kamrater och vänner. Gamla och nya.
Ni vet vilka ni är.
Jag har min familj, min son, min syster, mina systersöner, far & mor.

Sammantaget betyder ni mer än ni någonsin kan förstå.

Jag bockar och bugar. Tacksamt!

Ni har gjort det här till ett bra år. Bättre än på länge.
Som grädde på moset har jag t o m ett gäng läsare här på bloggen. ♥

Kommentarer
Postat av: Pippi Långstrump

Jag gillar dig oxå:) Puss!

2009-12-10 @ 17:10:49
Postat av: Gåsapågen

Jag drar till med Gott Nytt år! :)

2009-12-10 @ 21:58:37
Postat av: E

Om jag inte kände dig så skulle det du skrivit delvis kännas lite sorgligt, men jag vet ganska bra hur du är, tänker och agerar. Glad för din skull. Jag önskar du möter din kärlek igen. Ses snart. Kram.

2009-12-11 @ 01:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0