Skammens lek

Ibland kan löjliga, barnsliga lekar vara så kul.. Jag skäms att erkänna, men häromdagen hamnade jag i en helt oplanerad lek med Jerker & Peter.. Min puritanska uppfostran gjorde att jag rodnade lika mycket som jag skrattade. Efteråt känner jag mej bara dum, men ler ändå när jag tänker på det..

Leken (som säkert är mera etablerad än vad jag tror) som dök upp, som myror runt en sockerbit, var att man skulle byta ut ord i filmtitlar mot ordet fitta/fittan (moget ? not !).. Man går laget runt och den som först misslyckas att komma på nån "filmtitel" åker ut.. Här följer några av dom filmtitlar som florerade. Mitt i skammen kan jag kanske hjälpa nån icke filmkunnig att vinna denna "ärofyllda" tävling.. Häng med !!

- Fittan brinner (Skyskrapan brinner)
- Pelikanfittan (Pelikanfallet)
- Det våras för fittan (Det våras för Hitler, sheriffen osv..)
- Fittan som gjorde lumpen (Tjejen som gjorde lumpen)
- Den djävulska fittan (Den djävulska jakten)
- Alla talar om fittan (Alla talar om Grace)
- En vampyrs fitta (En vampyrs bekännelse)
- Fittan på luffen (Rasmus på luffen)
- Mona-Lisas fitta (Mona-Lisas leende)
- Fittan tystnar (Lammen tystnar)
- Den lilla fittan på prärien (Det lilla huset på prärien, iofs Tv-serie..)

Omoget, barnsligt, löjligt, snuskigt, skamligt, dumt, sjukt... JAG VET !!
Men erkänn att Du drog lite på smilbanden... Jag, stora karln, bara rodnar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0