I väntans tider

Det kom ett mail från chefen förra veckan. 
Det handlade om vaccination inför årets influensa. Jag anmälde mej direkt!

Nästan alla på jobbet har varit förkylda under hösten. Inte jag. Det är nästan så att jag blir misstänksam. Ta bort "nästan". Varenda dag känner jag efter om det inte är något snörvel i antågande. Men icke. Nu sägs influensan vara på gång, och med tanke på hur jag drabbats dom senaste två åren så bävar jag lite. Därav min anmälan till vaccination. Jag har faan varken tid eller lust med sängliggande.      

Jag tycker att alla borde känna lite bävan. Jag vill t o m höja ett vuxet varningens finger för årets influensa. Nu är inte jag doktor i nånting, men det sägs att årets upplaga är en segare och mer svårkurerad influensa än någonsin. Alla jag pratar med säger samma sak. Även om du sköter om dej är den så seg att risken finns att den letar sig ner i lungor, upp i bihålor och fan vet. För det första kan man räkna med att vara sjuk i ungefär tre veckor. Först rejält sjuk i fem till sju dagar, men sen småsjuk länge som fan. I vår moderna värld innebär det att man inte kan stanna hemma från jobbet hela den tiden. Man går tillbaka till jobbet i tron om att man är frisk, vilket förstås är helt fel och sen blir man ännu sjukare igen. 

DÄRFÖR tänkte jag låta mej, trots sprutfobi, injiceras med vaccin. Jag hoppas det sker innan jag hinner ansättas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0