En toasits och en pipleksak

Sedan jag packat upp mina flyttkartonger, för sisådär 8 månader sedan, så har inte mycket hänt i mitt hem. Sanning att säga så har det inte hänt så mycket på flera år. I stort sett så flyttade jag alla mina prylar från mitt förra hem till mitt nuvarande och ställde upp alltihopa ungefär likadant. Därför känner jag en viss tristess, eftersom jag gillar både mitt hem och inredning. Någonstans längs vägen så har inspirationen försvunnit.

Nåväl. Idag bestämde jag mej för att ta den berömda tjuren vid hornen och ändra på ovanstående redogjorda stiltje. Jag tittade mej omkring, gjorde en lång lista på sånt som jag eventuellt vill ha och drog iväg.

Nyss hemkommen så kan jag redovisa besök i ett antal butiker. Lampor, kuddar, filtar, sängkläder, gardiner mm har jag tittat på, men inte köpt. Tre timmar efter avfärd ankommer jag hemmet med två (2!) inköpta saker. En pipleksak till Frankie, The dog, och en toalettsits! Så roligt var den på den shoppingturen.

Var finns affären med inspiration?

Well. Man har inte roligare än man gör sej. Frank är i alla fall glad.

Kommentarer
Postat av: Therese

Två inköp är bättre än inga alls. Dessutom kan du glädja dig åt att du inte gjorde av med så mycket pengar.

2009-08-10 @ 23:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0