Håll om mej


Jag sov dåligt i natt. Onda andar drog och slet i mej, tvingade på mej minnen från förr. Till slut gav jag upp nattsömnen, kokade mig en kopp te, sedan hällde jag upp vin, tog en filt från soffan och gick ut på balkongen. Det var nästan gryning, jag kunde höra stadens konstanta sus sakta men säkert bytas ut mot ljud jag kände igen. Dagens första buss. En ambulans i fjärran. Fåglar.

Jag startade min iPod på "blanda spår". Jag lutade mej tillbaka för att försöka sluta ögonen för en stund. Som så många gånger förr spelade slumpen upp musik som passade stunden perfekt. John Hiatt la en lugnande arm runt mina axlar, höll om mej och lät mig vila från mina tankar.

When the road get´s dark
And you can no longer see
Just let me throw a spark
And have a little faith in me

And when the tears you cry
Are all you can believe
Just give this loving arms a try
And have a little faith in me

John Hiatt - "Have a little faith in me"

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var en fin låt. har aldrig hört den förr.

2009-08-03 @ 19:56:47
Postat av: Sara Forsberg

Det är konstigt det där med att musik och känslor ofta går hand i hand. Händer det slumpmässigt är det nästan lite spöklikt på något vis. Bra låt!

2009-08-04 @ 01:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0