Inget ont som inte har något gott med sej

Det hände en lustig grej häromdagen.
Jag åkte till firman som monterar och förvarar mina däck. Det var dax för pålägging av vinterdäck. När det var klart satte jag mej i bilen och åkte till "mammons tempel", Ikea. När jag parkerat bilen så mötte jag en kamrat och redovisade min tidigare syssla och nickade menande mot bilen. När jag slänger ett öga mot min egen bil så konstaterar jag att det inte är mina fälgar på bilen och därmed inte heller mina däck.

Efter ett kort samtal med firman som monterat däcken så återvänder jag dit och får besked om att "vi har nog råkat sälja dina däck och fälgar". I det här läget borde jag nog ha blivit förbannad, men istället så skrattade jag åt det lätt absurda i situationen. Den skamsna personalen bad tusen gånger om ursäkt.

Kontentan av den uppkomna situationen är att jag nu får nya däck och nya lättmetallfälgar. Med tanke på att mina, numer sålda, fälgar inte var de allra snyggaste och att däcken var två år gamla, så blir kontentan att det inte var så dumt ändå. Inte för mej iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0