Kanske i en ny fas, men inte i fas...

Vissa dagar vaknar man helt enkelt på fel sida. Jag har inte varit på dåligt humör, men har inte haft vett att uppskatta nånting. I vanliga fall sitter jag och uppskattar hur morgonljuset kommer, hur kaffeatomaten surrar och hur arbetet fortskrider. Men inte idag.


Jag ser samma ljus, känner samma dofter, hör samma ljud, men idag noterar jag dem bara. Hösten kittlar mej inte som den brukar.


Det är konstigt det där med att vara i fas.


Idag är jag det definitivt inte. Inte än i alla fall.
Men kanske om vi sluter ögonen och lyssnar på "I want you" med Elvis Costello.


Vi gör ett försök.
Delvis låter den som det låter i mitt huvud just nu.
Tillbakalutat, längtande, osäkert...

 

 


Kommentarer
Postat av: Ford Prefect

Ja du Mange, att vara i ofas är inte bra, låter som du har fått en släng av dyselektri.

2009-09-25 @ 10:43:38
Postat av: Krämen

One of these days called life. ;)

2009-09-25 @ 12:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0