Mangeland

Tisdageftermiddag i en sommarvarm Stenstad. Det är dryga 20 grader varmt och jag tänker att så här borde vädret vara jämt, men jag vet att redan imorgon är det kallare igen. Jag sitter som så många gånger förr i soffan i vardagsrummet och försöker formulera ett mail. Kanske får det bli på imorgon istället. Jag tror det, det finns en del jag vill säga till mailmottagaren. Vi har inte hörts på ett tag. Sällan eller aldrig korsas våra vägar.

Det känns konstigt att inte ha nån kontakt med någon som på nåt vis är så nära, men det är så det blivit. Men nu ska jag sätta mig ner och berätta lite. Tänkte jag.

Samtidigt hör jag Roger försöka korka upp en öl då vi pratar i telefon. Han svär. Det går sådär med öppnandet av flaskölen. Han svär lite till. Jag börjar känna honom nu. En oöppnad öl är ett långt större problem än mycket annat. Han är en cool, men lättstressad, själ när han inte jobbar.

Jag lyssnar på P3 samtidigt som jag diskar och rapar dagens middag med bl.a vitlök. Rapar alltid av vitlök. Eller kanske är det kolsyra. Omöjligt att avgöra. Ser en Ramlösa med smak av granatäpple i kylen. Girigt tar jag två klunkar och sjunker ner i en köksstol. Rapar igen. Väluppfostrat tyst. Det är tisdag i Mangelandet mitt i Stenstan.

Kommentarer
Postat av: TJ

Är det han, din f.d, som är mottagaren?

2009-09-02 @ 14:27:11
Postat av: MAGSTAR

Svar: Nej.

2009-09-02 @ 18:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0