Vi borde prata om nåt viktigt...

Jag och en kompis såg en gammal film från 1995 häromdagen.Vi såg ”Before Sunrise”. En ung och mycket sluskig Ethan Hawke träffar en ung och mycket fult klädd Julie Deply av en slump på ett tåg. Han övertalar henne att stiga av med honom i Wien. De tillbringar en natt i staden tillsammans innan de skiljs åt. Och jävlar i min lilla låda vad de hinner snacka under den natten!

De avhandlar ämnen på löpande band. Religion. Feminism. Barndom. Förhållanden. Terapi. Filosofi. Konst. Spåkvinnor. Fördomar. Föräldrar och Döden. Puh!

När eftertexterna började rulla hade jag ångest. Det senaste dygnet hade jag iofs hunnit avhandla massa viktigheter med syrran, Madde, Roger och J. Men det var inte alls samma tyngd i våra samtal. Våra samtal hade mer rört sej kring barrundor, champagne, matlagning, böcker, film, pinsamheter och småkakor.

Det kändes inte så himla fräckt i jämförelse.

Det slog mej (fortfarande medan eftertexterna rullade) att det ju var ganska många timmar kvar till solen skulle gå upp. Om vi ansträngde oss riktigt ordentligt skulle vi nog kunna fixa till statistiken lite. Intellektualisera upp oss några snäpp.

Rätt bra idé, faktiskt. Det borde man kanske satsa på.
But then again... Man kan ju sova också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0