En dag för synd. Kanske.

Jag vill vara tydlig: Ingen baksmälla!

Varken igår, midsommardagen, eller idag är jag det minsta bakis. Skönt.
Det beror inte på att jag inte druckit eller festat, det beror på att jag gjort det på ett lugnt och ganska, för att vara jag, tillbakalutat sätt. Anledning? Jo, jag fick ju den där jävla förkylningen...

Förkylning och baksmälla är en usel kombination.
Så istället för dricka, mineralvatten och diverse piller så intar jag te med honung.

Tråkigt? Njaa.. Jag försöker se det som om att jag "bryter mönster". Jag minns inte när jag sa "ingen baksmälla" en midsommardag, eller dagen efter midsommardagen (dvs idag) senast. Måste varit året innan jag började dricka. Dvs runt 1918. På hösten.

Idag skulle jag ha varit på ett dop, men med lite feber som sällskap blir det inte av. Istället ska jag försöka att ha en långsam städ- och tvättdag. Lite wild n' crazy eftersom det enligt gamla dogmer klassas som biblisk synd att tvätta och städa då det är söndag. Men konventioner som dessa bryter jag dagligen, så jag gör ett försök, men i sannningen namn så känns det som om jag kommer att misslyckas och då blir det heller inget syndande, inte i förhållande till tvättning och städning i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Thomas T.

Du är helt enkelt inte som vi andra, och det är ju inget nytt med det. ;)

2010-06-28 @ 00:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0