Då avrundar vi 2011

Vaknar halv-12 i ett nästan tomt rum på ca 50 kvm. Det ekar när jag andas. Nästan alla möbler, gardiner, lampor osv är borttransporterade. Det är nyårsafton, även om själva aftonen är några timmar bort. Jag försöker klarna mina tankar och samtidigt sträcka min krokiga soffrygg.

Hängde med Jonas igår, igen. Min allra bästa Jonas. Vi har en lång historia tillsammans, över 30 år. Jag vet inte varför, men han har en särskild plats i mitt hjärta. Detsamma gäller iofs hela hans familj (som har en stor och viktig del i mitt liv), men det är något särskilt med Jonas, något varmt broderligt, inget homoerotiskt, ren kärlek och vänskap av bästa märke. Det känns bra i hjärtat. Tack, Josse!

Nu ska jag, mitt i flyttkaoset, försöka fira in ett nytt år.
Jag har bokat en svit på anrika Hotell Knaust. Tycker att jag efter allt slit och några nätter i en gammal 3-soffa kan unna mig det. Är så sliten så jag ser mer fram emot att ligga i en säng, och morgondagens frukost, på hotellet än kvällens middag och umgänge med goda vänner. Anar att jag, som vanligt, kommer till sans och drar mitt strå till stacken då det gäller ett bra firande. Drycker, framförallt bubblande sådana, brukar ha den effekten på mig...

Blir 2012 ett bra år? Ja, inte vet jag. 2011 har varit ok (ur ett personligt perspektiv), om än märkt av diverse krämpor. Jag tror och hoppas, som vanligt, att ett nytt år på något vis signalerar "nystart", så visst fan ska det bli bra, eller bättre. Lagom till 13-helgen nystartar jag på Kungsholmen i "Storstan". Jag ser fram emot det.

Önskar er alla en fin Nyårsafton och efter det ett Gott Nytt år!




Kommentarer
Postat av: Ylva & Co

Ha en underbar kväll och ett riktigt Gott Nytt och tills vi kanske möts någon gång igen ... Trevlig helg och Puss <3

2011-12-31 @ 12:44:00
Postat av: TJ

Önskar dig allt gott!

2011-12-31 @ 17:35:07
Postat av: MAGSTAR

Tack, detsamma, Ylva & Co. Kram.

TJ: Tack! ;)

2011-12-31 @ 17:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0