Gör det med stil

Satt och bläddrade i en tidning som inte var helt färsk. Där kunde jag läsa om kille i Finland som rånade en bank beväpnad med ett armborst. Just det: Ett armborst.

Säger bara det. Wow! Det är så tufft att jag blir alldeles knollrig. Våra grannar i öst kan det där med dramatik. Vad slår en armborst som vapen vid ett rån? Okej, en harpun är fräckare. Eller tvåhandssvärd kanske. Eller en sådan där fläskig yxa som dvärgen (var det han som hette Gimli?) i Sagan om ringen har. Eller motorsåg.

Nu blir jag fundersam. Plötsligt verkar inte det där armborstet inte lika mäktigt som jag tyckte nyss. Det finns ju så många saker man kan beväpna sig med.

Hmm. Nu kom jag på det: Slaktmask!!

Tänk att sprinta in på ett bankkontor med en slaktmask i högsta hugg, skrika några haranger (kanske på bruten finska). Då skulle de nog öppna både valvet och alla kassaskåp rätt snabbt.

Ska man råna så ska man göra det coolt, genomtänkt, rejält och med stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0