146 minuter

Jag meddelar endast på detta sätt att gårdagens utlovade betygsättning av filmen "Parfymen" dröjer.. Min avsikt under gårdagskvällen var att lägga mej tillrätta i soffan och sedan bara glo i en avslappnad position.. Det som sedan skedde var att min syster Eva ringde.. När hon gör det så renderar det oftast i ett samtal på ca en timme eller mer. Samtalet igår var inget undantag. När vi väl avrundade så var klockan midnatt. Jag slängde ett öga på dvd-fodralet och konstaterade att filmens längd var 146 minuter, dvs nästan 2,5 timme !! Räknade snabbt ut att med kisspauser, stretching, fika osv så skulle filmstunden inte bara bli en stund, vilket i sin tur skulle flytta tiden för "läggdags" till framåt 3-4 på morgonen.. Inte tillrådigt då väckaren ringer 06.30.. La filmen åt sidan och mej själv i sängen. Alltså: Om det vill sej väl så ser jag filmen ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0