Adonis

Min Gud, min Gud.. Ikväll klev han in i mitt vardagsrum.. Vi träffades redan häromkvällen hos gemensamma vänner, lite halvt flyktigt, men ikväll kom han förbi på ett (två och tre) glas vin.. Ibland hör man någon beskrivas "vacker som en gud" och jag förstår nu (trots att jag använt begreppet själv vid nåt tillfälle) vad det egentligen innebär.. Inte nog med att han ser sjuuukt bra ut, han är dessutom trevlig.. Var det verkligen nödvändigt att låta denne person nå min bekantskap ? Jag bara undrar.. Är inte förtjänt av snygga, trevliga bögar just nu. Mitt huvud har precis slutat snurra. Nu uppstår än en gång ett exorcisten-liknande tillstånd.. Skallen roterar..

Nu ska jag avrunda dagen, krypa ner i snarkofagen och drömma våta drömmar om denne mörkhyade Adonis med dom vackra anletsdragen och varma ögonen.. Men varför klaga, hade kunnat drömma mycket sämre än så.. God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0