En slavs tillkortakommande...

Lät er ta del av mina funderingar runt lojalitet häromdagen.. Det hela handlade om att jag hade för avsikt att åka till Stockholm och förlusta mej. Förutsättningen var att jag kunde vara borta från jobbet på fredag eftersom det annars skulle kännas stressigt och rumphugget.. Min lojalitet gentemot jobbet ställdes mot lojaliteten mellan mej själv och en av mina vänner. Det låter säkert som en självklarhet att "vännen" och min egen lust skulle vinna kampen mot jobbet, men där har ni fel !!  Det är inget jag är särskilt stolt över, men jag valde jobbet...

Den här första veckan, efter jobb på annan ort samt semester, har varit ett smärre kaos. Jag klarar inte kaos en vecka till... Lösningen blir därför att min lojalitet till arbetsgivaren (och min egen överlevnad) gör att jag dissar storstan, och min vän, till förmån för hederligt arbete... M a o lär helgen bli som vanligt, dvs ganska trist.. min förhoppning står just nu till Johan och en eventuell utgång med allt vad det innebär.. Nu: Tillbax till Grottan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0