Hallelujah.. Skatteåterbäringen har kommit !

Mitt i allt gnällande om sura grannar, ont i käften, depressioner, tvätt, disk, tomflaskor osv så har det poppat upp lite glädjeämnen också.. Tro inte annat.. Allt ÄR inte svart, även om det kändes så ett tag..

Jag somnade en stund efter hemkomsten från tandläkartortyren i morse, fortfarande bedövad och med blod rinnande i käften. Jag fick insyn i livet som vampyr, tror inte det är nåt jag kommer att anamma.. Jag vaknade efter en timme av att brevbäraren droppade dagens skörd av reklam i inkastet samt några hotfulla fönsterkuvert och ett par mindre hotfulla brev.. Ett av breven var från Skattemyndigheten. Jag fylls av skräck och förväntan, nån sorts mental pytt-i-panna.. Jag vet nämligen aldrig om jag får tillbaka pengar eller måste betala. Jag har avdrag till höger och vänster, företag, husförsäljning m.m som gör det omöjligt att veta om jag ska skratta eller gråta..

Jag skrattar !! Inget tjafs och en skön hög med massor av tusenlappar har räddat min dag. I två andra kuvert så fanns det dessutom två arvoden som jag väntat på.. Känner mej onekligen mindre pressad, t o m lite rik.. Men allt är relativt.. Läser om en kvinna i England som vunnit 438 miljoner kronor !! Vad är ett sexsiffrigt litet belopp jämfört med det ?? Men som farmor brukade säga: "Man ska vara glad för det lilla.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0