I startgroparna

Jag ligger i startgroparna inför en förändring.. Jag måste erkänna att jag inte bara ligger , jag t o m bor i startgroparna.. Jag har gjort det ganska länge.. Groparna har blivit så stora att jag knappt tar mej ur dom, jag har inrett dom med mysiga plädar, dunkuddar, en plasma-Tv och en microvågsugn.. Jag kan inte sätta fingret på var det klickar, var i hjärnan kopplingarna har kortslutning, men det vill sej inte riktigt.. Jag bara ligger i groparna som en björn i ide och väntar...

Jag väntar på att jag oftare än jag gör, helst varje dag, ska gå dom där långa snabba promenaderna, att jag ska börja äta klokt (både frukost, lunch och middag), att jag ska sluta snusa, röka, dricka mindre osv, men jag fortsätter jäsa i groparna och planerar  för "den stora dagen".. Det börjar onekligen bli dax nu, det har varit det ganska länge, typ 4 år... Gamla strofer som "bättre sent än aldrigeller "sent ska syndaren vakna" känns platta och tillintetgjorda.. Med tanke på mitt förra inlägg är det kanske att ta mej ur startgroparna som är det stora helgprojektet ?? Jag ska så snart det går lägga mej bland kuddarna och fundera på om det är så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0